Marketing met serious gaming (Lego) binnen ons bedrijf
Serious gaming worden ook wel gedefinieerd als videogames waarbij het vermaak een grote rol speelt, maar niet het uiteindelijke doel is. Het vermaak is slechts het middel om een serieus doel te bereiken.
Gezien we al genoeg schermen zien en dozen en dozen vol lego hebben liggen, was het logischer om er een lego bord te maken. Vanwege het ´vermaak´ effect is het ideaal voor creatieve sessies. Met ons lego bord zorgen we ervoor dat er nieuwe ideeën en mogelijkheden ontstaan, we focussen ons op wat kan zijn in plaats van wat er is. Dat maakt serious gaming erg waardevol binnen ons bedrijf op het gebied van marketing.
We hebben er hier zin in en dankzij ons legobord hebben we zelfs enthousiaste back end programmeurs, die met goede ideetjes komen om meer contact te krijgen met de eindmarkt. Versterkt met echte marketeers en decennia ondernemerservaring, gaan we hier met zijn allen op reis in 2023, de reis van de marketing! Iedereen vertellen wat een leuke club we zijn, met passie voor onze klanten en geweldige oplossingen!
Uitleg bij het legobord (op dit moment): Het groene vlakje (rechtsonder) zijn onze huidige klanten, de grijze vlakjes links zijn de personen of bedrijven die ons al kennen. Tussen groen en grijs zit onze customer journey met de touchpoints. De rode stapel die op het bord staat is ons huidig product VDSS en de blauwe ons huidig product TSMS.
Dan zie je dat nog los staan een treinspoor (onze branding) en daar worden TSMS en VDSS voorzien van nieuwe naam en logo (en dan pas gaan ze rechtop staan), we beschrijven een nieuwe missie en visie en gaan op reis!